sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Hymy herkässä..

.. koska pääsin tänään ekaa kertaa Darcyn selkään! Olin vähän epäileväinen että tuleekohan siitä nyt mitään, mut tulihan siitä nyt jotain :)


Alkuun juoksutin sitä muutaman kierroksen, mulla ei ollut edes piiskaa ja mietin että eilisen perusteella en saa koko hevosta liikkumaan, mutta Darcy oli itseasiassa tosi reipas pieni hevonen! Se ravas eteenpäin ilman että mun piti kokoajan kehottaa sitä eikä tietookaan eilisestä hitaudesta.

Juoksuttamisen jälkeen nousin selkään ja jatkettiin liinassa, en luottanut vielä tarpeeksi mun omiin taitoihin vaikka Darcy nyt olisi ihan hyvin voinut mennä ilmankin, mutta parempi ekalla kerralla näin. Sain hyvän ohjeistuksen kuinka se toimii, toteutus ei tosin aluksi toiminut.. En oo ratsastanut nuorilla pitkään aikaan. Darcylla oli tosi hauska ravi, isot askeleet mutta keventäminen oli silti tosi helppoa! Otettiin hieman käynti-ravi-siirtymiä, ekalla kerralla meni 2 kierrosta että sain sen käyntiin.. En uskaltanut antaa sille kunnolla pidätettä enkä muutenkaan oikein tiennyt miten mun ois pitänyt homma tehdä, mutta lähtihän se pikkuhiljaa sujumaan ja sieltä tuli pari siirtymää mihin voin aivan hyvin olla tyytyväinen. Laukoissa oli vielä enemmän  alkuhankaluuksia, sain sen melkein nostamaan laukan mutta tahattomasti mun istunnalla hidastin sen puolikkaan laukka-askeleen jälkeen raviin. Lähdin nojaamaan liikaa etukenoon, mutta kolmas kerta toden sanoo ja sujuihan se sitten. Otin vielä loppukäynnit ilman liinaa ja kyllähän siinä tais hymy huulessa olla :) On se vaan hieno hevonen!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti