maanantai 11. helmikuuta 2013

Hevoshistoriani

Koska mulla ei ole tällä hetkellä hirveesti mahdollisuuksia tehdä ajankohtaisia postauksia omista heppajutuista, aattelin väsätä kasan erikoispostauksia. Myös Apassionatasta on tulossa videota kunhan saisin sen valmiiks.

Mun hevoshistoria on äärimmäisen sekava ja tauot ja päällekkäiset jutut sekottaa sen verran, että jaan tän aihealueisiin. Mun piti laittaa tähän kans filmikameralla otettuja kuvia, mut meni turhan hankalaks.

Nessa
Sakta


OMAT HEVOSET
Meillä on ollut omia hevosia kotipihassa lähes aina mun syntymästä vuoteen 2008. Ekana Wilco II, josta en hirveesti muista mitään.. Mutta taitaa olla eka hevonen jonka selässä oon istunut, kun mut nostettiin joskus vuoden ikäisenä hetkeksi satulaan. Viljon aikoihin, muutaman vuoden ikäisenä, lähdin aina ilman lupaa hevosten laitumelle syöttämään niille heinää :D Viljon jälkeen meillä oli kaksi ylläpitohevosta, nf-ruuna Dino ja kimo shettis Allu. Allulla maastoilin ekan kerran, se oli muuten ihan tajuttoman söpö värinsä ja kokonsa puolesta. Näiden jälkeen tuli vielä kaksi omaa, Sakta sekä Kurkiniemen Näsi eli Nessa. Sakta lopetettiin 2007, Nessa oli hetken tuttavallamme ylläpidossa ja myytiin 2008. Saktalla ratsastin jonkun verran, kai mä oon Nessankin selässä ollut mutta en kyllä hirveesti. Lähinnä ajettiin sitä, jonka lisäks meillä kävi pari tyttöä ratsastamassa.




RATSASTUSTALLIT
Vaikka meillä oli omia hevosia, kävin niinä aikoina myös ratsastustalleilla. Eka ohjattu tunti jolla olin, oli Peltolan ratsastustallilla. Menin ylikorkealla shettiksellä, jota kutsuttiin Jepeksi. Peltolassa ratsastin myös Darastelilla ja Erinkalla, joka oli leirihoitsuni ekalla leirilläni, joka oli päiväleiri.
Peltolan lopettamisen jälkeen kävin pari paikallista tallia läpi, kuten Koivurinteen ja Ravijärven. En pitänyt kummastakaan hirveästi, mutta hevosia harrastava tätini antoi vinkin eräästä tallista ja sinnehän me mentiin kokeilemaan. Tämä paikka oli Ylänummen Hevostila ja sille tielle jäin muutamaksi vuodeksi. Mun eka tunti oli Magical Micardolla, ratsastaessa kiltti nf-herra mutta muistan kuinka mua varoiteltiin tämän ponin taipumuksesta näykkiä karsinassa - ja sitten ihmeteltiin, että se ei edes yrittänyt näykkiä mua :D En tiedä, mutta "Miksu" myytiin pois ja aloin mennä aika paljon Vekkerixillä. En muista yhtään mun ekaa leirikertaa Ylänummella, luultavasti 2007, saatoin olla myös 2006. Kuitenkin, olin leirillä joka kesä vuoteen 2009 asti. Mun vakkarituntsariksi  ja leirihoitsuksi tuli Mimmi, josta voi lukea lisää myöhemmästä postauksesta. Myös vuonna 2010 mun piti mennä leirille, mutta talli lopetti.
Ylänummen leireiltä
Siitä käynnistyi siis jälleen uusi tallin etsiminen. Kävin taas pari kertaa Ravijärven Hevostilalla, mutta se sitten vaan jäi. Syksyllä 2011 otin ekan tunnin Harun Hevostilalla, ja tässä sitä ollaan. Oon löytänyt  oikeesti parhaan mahdollisen tallin, upeilla hevosilla, mahtavalla opettajalla ja parhaimmalla ilmapiirillä ikinä! Hetkeekään en oo katunu :) Ja kiitos kuuluu taas mun tädille, joka mut tänne houkutteli!

MUUT HEVOSET
Kuten vuokra- ja hoitohevoset sekä tuttujen omat.
Joskus vuosina 2008-2009 kävin Koivurinteen tallilla kaverini kanssa. Hoidin siellä lähes kokoajan Elmoa, russia, oikealta nimeltään M.N. Ruis. Nää ajat oli melko turhia hevosharrastuksen kannalta, mutta joo..
Elmo
2009 hoidin ja ratsastin suomenhevosruuna Patea, jonka oikeaa nimeä en tosin enää muista.. Tallilla oli myös pari shettistä, Peikko ja Cucca. Heitin Paten kanssa oikeastaan vain maastolenkkejä länkkärisatulalla, toisen shettiksen kanssa ajettiin.
Pate & Cucca
Hunnu on mun tädin suomenhevonen. Ihan valloittava, ratsastin sillä ekan kerran 2010 ja siitä asti säännöllisen epäsäännöllisesti ollut selässä. Hunnu kuului Harun aikoihin viime joulukuuhun asti, jolloin se vaihtoi tallia.
Hunnu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti