maanantai 1. heinäkuuta 2013

Uusi tuttavuus

Jippii! Olen ollut tässä joitakin päiviä (tai no viikkoja) ns. hevosettomana, sillä Hunnu ei ole ollut sattuneista syistä ratsastuskunnossa ja ei mulla hirveästi muita ratsuja ole ollut, paitsi eräs toinen uusi tuttavuus Lassi. Mutta nyt, Darcyn entinen omistaja eli ratsastuksenopettajani kyseli uudelle suokkitammalleen hoitajaa/vuokraajaa ja tottakai mä olin heti käsi pystyssä ja sukulaiseni olikin ehtinyt jo vinkata että mä olisin varmaan kiinnostunut.

Kyseessä on siis Paloma Lax eli Akka, 6-vuotias suomenhevostamma. Vähän kliseisesti sanottuna sen silmissä on vähän jotain samaa kuin Darcyssa - semmonen samanlainen lempeä katse :D Muuten siinä ei sitten hirveesti samaa ollutkaan! Mutta hauska ja mukava heppa kuitenkin (ja nimi on osoittautunut hyvin kuvaavaksi), kävin eräänä päivänä harjaamassa ja muutenkin puunaamassa sen sekä myrkyttämässä ötököiltä kun pikkunen on ollut nyt oikeastaan pelkästään laitumella. Eilen vähän irtojuoksuttelin sitä, olisin juoksuttanut normaalisti mutta en onnistunut löytämään mistään juoksutusliinaa..

Akalla ei oo vielä satulaa, mutta kivan pyöreä selkä sillä näyttäis olevan ilman satulaa menemiseen. Mä oon vaan ollut kipeänä joten en oo viitsinyt selkään hypätä hirveesti rehkimään. Tänään suunnitelmissa joko ohjasajaa tai ratsastaa neiti, katselen tallilla vähän omaa kuntoa. :)

Tarkoituksena oli eilen kuvata videopostaus blogiin, mutta eipä siitä tullut oikein mitään kun unohdin kuvata ynnä muuta. Ehkä joku päivä.. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti